• homeslide4
  • homeslide5

  • homeslide3
  • homeslide2
  • homeslide1

chilllogo2

nieuwe sinterklaaslijn ?

DSC02305klDit jaar heeft de winkelvereniging HIM tijdens Sinterklaas een wedstrijd bedacht voor de winkeliers op de Voorstraat; “wie maakt de mooiste Sinterklaas etalage”. Bij de deelnemende winkels kun je je stem uitbrengen via een invulformulier. Dit formulier kan tot 30 november in de "Sint-brievenbus"' op de brug (bij Sandra Ellens) worden gedeponeerd. “Daar gaan we eens recht voor zitten” zeiden we bij Chill. Iedereen had ideeën, maar hét idee kwam toch van Karen! “Waarom kleden we de etalagepoppen niet aan met pakpapier?”.”Je bedoelt; de poppen inpakken?” zeiden wij. “Nee, AANKLEDEN; kleding maken van pakpapier dus!” Er viel even een stilte, maar het bleek best een origineel idee….

 

 

 

DSC02309klDus, zo gezegd, zo gedaan. Deze week hebben we het nodige pakpapier bij elkaar gezocht en zijn driftig gaan knippen en plakken “creatief met pakpapier!”. En, al zeggen we het zelf: het eindresultaat mag er zijn! Er waren al mensen die dachten dat we een nieuwe kledinglijn aan het promoten waren. We wisten dus direct dat we het iets té mooi aan het doen waren; het leek té veel op echte kleding……
Elke pop heeft nu een maf papieren setje aan, gecombineerd met een item uit de winkel, want we willen uiteraard ook nog iets laten zien wat wél te koop is. Want inderdaad, de nieuwe papieren lijn is niet te koop. Zou ook niet kunnen, want als we de uren gaan rekenen die erin zijn gaan zitten, worden deze broeken, rokjes en topjes zeker véél te duur.

 

 

 

 

 

DSC02310klOp de foto’s zie je al een beetje hoe het is geworden. Wil je het echt mooi zien, dan zal je toch écht even naar de Voorstraat moeten komen. Zo erg is dat ook weer niet, want elke winkel heeft z’n best gedaan om wat leuks van z’n etalage te maken. En mocht je mee willen stemmen met wie de mooiste etalage heeft,……denk dan even aan ons.

en tagged met chill

 

lees het volledige verhaal

Alles weer klaar voor het najaar

Eigenlijk kan een eigentijdse fashionstore zoals Chill in deze tijd niet meer zonder een website. Via dit medium houd je immers iedereen op de hoogte van het wel en wee in je winkel, en zeker zo belangrijk: je houdt iedereen op de hoogte van al het nieuws op modegebied! Alleen, zulke informatie komt natuurlijk niet vanzelf naar de website toe. Al die informatie moet eerst bij elkaar worden gezocht en daarna handzaam en leesbaar op de website komen. Wij hebben bij Chill direct gesteld dat deze taak niet wordt uitbesteed. Zo kunnen we immers exact bijsturen wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn op modegebied. En, we kunnen jullie precies die informatie verstrekken waarvan wij denken dat het voor jullie interessant is.

webswkJe hebt het al door: dat vraagt veel tijd en energie. Want, zoals al gezegd: al deze informatie moet bijna letterlijk bij elkaar worden gesprokkeld. Wat worden de trends landelijk? Wat waren de nieuwe dingen op de catwalk in het buitenland? Wat gaan onze leveranciers doen in het komende seizoen? Al deze informatie moet bij elkaar gebracht worden en als een handzaam stuk informatie op onze website komen. En dat geldt zeker ook voor het fotomateriaal zoals dat per leverancier op onze website te vinden is onder het hoofdstuk “onze merken”

Maar het is weer gelukt. Onze website is weer helemaal fris en klaar voor het komende najaar/winterseizoen. En dat geldt natuurlijk niet minder voor de winkel. Even gaan kijken dus; zowel op de website als in de winkel. Want wees nou eerlijk: het is toch nog steeds het mooiste om alles in het echt te kunnen zien, voelen en passen. En je weet: wij helpen je er graag bij. Ook wij willen dat je er deze komende winter weer helemaal tiptop bijloopt. En dat kan vanaf vandaag weer!

en tagged met chill

 

lees het volledige verhaal

Licht en ruimte

Jij als vaste klant van Chill weet natuurlijk van het bestaan van onze winkel op de Voorstraat in Kollum. Maar misschien vraag jij je ook wel eens af tot waar men van ons bestaan op de hoogte is. Natuurlijk komen de meeste van onze klanten uit de regio van Kollum. Toch zien we dat onze klantenkring ook verder weg woont. Zo komen er toch verscheidene klanten uit Dokkum en Drachten, maar er komen ook klanten bij ons uit Apeldoorn en Amsterdam.

Maar, wat zou nou het verste punt vanaf Kollum zijn waar men weet van ons bestaan? Kent men Chill Fashion bijvoorbeeld buiten Nederland? Het antwoord hierop is een volmondig: “Ja”.
Op zo’n 2000 kilometer afstand van Kollum is men namelijk ook op de hoogte van het bestaan van Chill en weet men wat er te koop is. Lees het onderstaande stukje maar eens, wat afkomstig is van de weblog van Albert Blok en Anita Snippe op het ver weg gelegen Griekse eilandje Kythira.

 JULI - AUGUSTUS - SEPTEMBER

Hoe waren nu onze eerste maanden als gastheer en gastvrouw van Guesthouse Fos ke Choros?
Het was geweldig! Eigenlijk lagen we al op apegapen na de eerste juli maand. Echter we hadden geen keuze en zijn gewoon meegegaan in het ritme.

fos kai choros 1

 Als we de gasten meer en meer zagen ontspannen en genieten van de comfortabele appartementen en van Kythira dan geeft dat veel voldoening. Alsof je iemand een nieuwe garderobe aanmeet! Dat laatste is speciaal voor Jelly en Iebe uit Kollum(met een vette knipoog). Die hebben in Kollum twee prachtige kledingzaken Chill en Passepartout. Ze zijn een paar keer bij ons aan komen waaien, gewoon lekker spontaan.

 

 

DSC01526kl

Natuurlijk komen ze niet elke week langs om kleding te kopen, maar ook zij blijven via onze weblog op de hoogte van het reilen en zeilen bij Chill. Ze runnen op dat kleine eilandje net onder de Peloponnesos een prachtig Guesthouse, wat ze daar eerst hebben gebouwd nadat ze zijn vertrokken uit Groningen in 2008. Hun Guesthouse heet “Fos ké Choros” , wat Grieks is voor “licht en ruimte”,en dat is daar dan ook volop! Mocht je er nieuwsgierig naar zijn, dan moet je maar eens kijken op http://www.eengriekseiland.nl

Zo zie je maar weer dat de bekendheid van Chill Fashion verder gaat dan Kollum alleen. Zelfs tot ver over de grenzen is men op de hoogte van ons bestaan. En dat is toch eigenlijk best grappig, of niet?

en tagged met chill

 

lees het volledige verhaal

Moederdag 2012

Het Moederdag-weekeinde is weer voorbij. Tjonge, dat was me afgelopen zaterdag 12 mei het zaterdagje wel zeg; het begon met een geweldig goed geslaagd Moederdag ontbijt en eindigde met een make-over voor drie prijswinnaars, georganiseerd door de winkelvereniging HIM. Al geruime tijd konden moeders worden opgegeven voor deze moederdagactie. Hiertoe moest een actiebon worden ingeleverd met een pakkende slagzin over Moederdag. Er hadden zich zo’n 150 moeders opgegeven (of ze waren opgegeven door de kinderen), dus het was een drukte van belang ‘s morgens om 9.30 uur op de Voorstraat. Hier hadden de plaatselijke winkeliers onder een grote partytent de ontbijttafel gedekt met door collega’s (slagers, bakkers, supermarkt) geleverde lekkernijen. Het weer werkte gelukkig mee, en iedereen liet zich het goed smaken. Aan het einde van het ontbijt kreeg iedere moeder een goodybag mee met daarin leuke gadgets en waardebonnen die bij de winkels in Kollum zijn te besteden.ontbijt op de voorstraat

Als klapstuk van de ochtend was daar de bekendmaking, door HIM voorzitter Sierd Henk de Bruin, van de drie prijswinnaars van de moederdagactie. De derde prijs (hairstyling en make-up) werd gewonnen door Tineke Schilstra uit Kollum, de tweede prijs (een nieuwe outfit en hairstyling en make-up) werd gewonnen door Marta Brouwer uit Metslawier, en de eerste prijs (Een nieuwe outfit, lingerie, accessoires, hairstyling en make-up) werd gewonnen door Rosa Dijkstra uit Oudwoude. De nieuwe outfits werden geleverd door Sake Store (1e prijs) en Chill Fashion (2e prijs), de lingerie door Passepartout Nauta, de hairstyling door kapsalon Sjiek en Your Choice en de make-up door D&A Beautyinstituut.

Chill mocht dus de nieuwe outfit van de tweede prijs verzorgen. Ook de make-up werd bij ons in de winkel verzorgd door Dorina Jousma van D&A Beautyinstituut. Een drukte van belang daardoor deze zaterdagmiddag in Chill, maar wel gezellig natuurlijk. En geslaagd was het! De drie prijswinnaars wisten niet wat hen overkwam. Bijna confuus lieten ze alles over zich heen komen en lieten ze zich de hele middag verwennen. De outfit van Marta Brouwer werd samen met Sjoukje en Janette uitgezocht. Marta ging voor de nieuwste collectie van Expresso; een mooie groene top met een zomerse witte pantalon. Daaroverheen zocht ze een wit jasje uit van Tom Tailor. Het groene sjaaltje maakte het geheel af. Helemaal klaar voor de zomer!

Op de foto’s hieronder kun je mooi het verschil zien. De bovenste foto is gemaakt aan het begin van de middag en de onderste foto is gemaakt na de make-over.

Op deze onderste foto zie je v.l.n.r. Marta Brouwer (2e prijs), Tineke Schilstra (3e prijs), Rosa Dijkstra (1e prijs). Al met al een zeer geslaagde zaterdag, met een honderdtal blije moeders (en kinderen) tijdens het ontbijt en drie heel erg blije (en vooral overdonderde) moeders aan het eind van deze dag. Voor herhaling vatbaar?

en tagged met chill

 

lees het volledige verhaal

Kunst bij Chill!

kunst in ChillEen paar maanden terug raakten we aan de praat met Louise de Winter, onze buurvrouw van Atelier 7 (en uiteraard klant van Chill). Het viel haar op dat het modebeeld dit voorjaar zo kleurrijk is. “Ja, net als jouw kunstobjecten” zeiden wij, “ Het past eigenlijk heel mooi bij elkaar…”. Gaandeweg ontstond dan ook het idee, “Waarom exposeer je niet een poosje een deel van je collectie bij ons in Chill?”. Zo gezegd, zo gedaan, en daarom is vanaf 2 mei bij Chill een impressie is te zien van het werk van Louise. En inderdaad: het past geweldig bij de kleuren en stijlen van de mode dit voorjaar!

Volgens Louise is haar werk gebaseerd op een interactie tussen aquarel-, gouache- en olieverf. Gemengde techniek dus, waarbij kleur, materie en papierbehandeling een belangrijke rol spelen. Ze laat haar fantasie los op het lijnenspel wat zich gaandeweg vormt. De vrouwen op de schilderijen groeien tijdens het schilderen. Ze schildert de vrouwen op haar manier; vrouwen met bijzondere gezichten, opvallende kleding en feestelijk uitgedost.

Tijdens de expositie toont ze een selectie van haar schilderwerk en een aantal van haar vrouwenbeeldjes.”De schilderijen en beeldjes hebben op iedereen een andere uitwerking, maar wat ze gemeen hebben, is dat de meeste mensen er vrolijk van worden” aldus Louise. En dat laatste geldt natuurlijk ook voor de nieuwe kleurrijke voorjaarscollectie zoals die nu in de winkel hangt. De perfecte match dus!

Het werk van Louise is nog te zien tot en met 19 mei 2012. Kom binnenkort maar eens langs!

en tagged met chill

 

lees het volledige verhaal

merkenbalk

Chill Fashion
Voorstraat 53
9291 CD Kollum,

Tel: 0511 453 147
Fax: 0511 454 388

fashion cheque 6

Openingstijden:

di t/m do : 10.30 - 12.00 & 13.00 - 17.30u
vrijd.: 10.30 - 12.00 & 13.00 - 17.30u
vrijdag koopavond 19.00 -20.00u

zat.: 10.00 - 17.00u
zondag en maandag gesloten